Cunniscenza basica di cromatica-2

三、Caratteristiche perceptive di u sistema visuale

U sistema visuale umanu hà parechje caratteristiche in a percepzione di u culore è i so dettagli spaziali, cum'è u residu visuale, insensibile à i cambiamenti forti in i bordi, è a percepzione più forte di a luminosità di u culore.

In teoria, ogni culore in a natura pò esse determinatu da i trè culori primari di R, G è B, cusì u mudellu di spaziu di culore tridimensionale RGB hè furmatu, chì pò esse calculatu accuratamente da a formula matematica.

Sicondu e caratteristiche perceptual di u sistema visuale umanu à i cambiamenti di culore è spaziali è u mudellu di u spaziu di culore, pudemu cuncepisce ogni tipu di algoritmi di compressione di dati d'imaghjini digitale.

Sistema visuale umanu

  • • Hè cresce chì u culore hè u risultatu di a percepzione di u sistema visuale di a luce visibile.
  • A retina umana hà trè tippi di cellule di cuni cù una sensibilità diversa à i culori rossi, verdi è blu, è una cellula in forma di bastone chì travaglia solu sottu a cundizione di putenza luminosa estremamente bassa.Dunque, u culore esiste solu in l'ochji è u cervellu.E cellule di bastone ùn anu micca un rolu in u processu di l'imaghjini di l'urdinatore.
  • A luce visibile hè un'onda elettromagnetica cù una lunghezza d'onda di 380 ~ 780 nm.A maiò parte di a luce chì vedemu ùn hè micca luce di una lunghezza d'onda, ma una cumminazione di parechje lunghezze d'onda diverse.
  • A retina umana sente u culore di u mondu esternu per mezu di i neuroni.Ogni neurone hè o un conu sensitivu di culore o un bastone insensibile à u culore3 retinaCaratteristiche perceptive di a visione:
    • E cellule di coni rossi, verdi è blu anu diverse percepzioni di diverse frequenze di luce è luminosità sfarente.
    • Ogni culore in natura pò esse determinatu da a summa di R, G è B, chì custituiscenu un spaziu vettoriale RGB tridimensionale.4 Sensibilità
    • 5 intensità di luceCaratteristiche perceptive di a visione:

      Un gruppu di campioni di culore anu u listessu culore sottu u sole o una certa fonte di luce, ma quandu sò posti sottu à una altra fonte di luce, u culore hè diversu.6 Differenza di culore

      四、Modu di culore

      • Modu di mistura di culori additivi RGB
      • Modu di mistura di culori sottrattivu CMY
      • Modu HSB
      • Modu Lab

      Modu RGB

      • U modu RGB hè basatu annantu à u principiu di mischju di trè culori primari in natura.I culori primari di rossu, verde è blu sò attribuiti in ogni scala di culore secondu u valore di luminosità da 0 (nìvuru) à 255 (biancu), in modu di specificà i so culori.Quandu i culori primari cù una luminosità diversa sò mischiati, 256 * 256 * 256 tippi di culore seranu pruduciuti, circa 16,7 milioni.Per esempiu, un rossu brillanti pò avè un valore R di 246, un valore G di 20 è un valore B di 50. Quandu i valori di luminosità di i trè culori primari sò uguali, u grisu hè generatu;Quandu tutti i trè valori di luminosità sò 255, u biancu puru hè generatu;Quandu tutti i valori di luminanza sò 0, u neru puru hè generatu.Quandu u culore generatu da a mistura di trè tippi di luce di culore hè generalmente più altu ch'è u valore di luminosità di u culore originale, cusì u metudu di generazione di culore in u modu RGB hè ancu chjamatu metudu additivu di luce di culore.

      U modu CMYK, cunnisciutu ancu u modu di culore di stampa, hè un modu processatu cum'è u nome suggerisce.

      • Hè assai sfarente da RGB.U modu RGB hè un modu di culore luminoso, è u cuntenutu nantu à u screnu pò ancu esse vistu in una stanza scura
      • CMYK hè un modu di culore chì si basa nantu à a riflessione.Cumu a ghjente leghje u cuntenutu di i ghjurnali?Hè a luce di u sole o u lume chì brilla nantu à u ghjurnale è poi riflessu in i nostri ochji chì pudemu vede u cuntenutu.Hè bisognu di una fonte di luce esterna.Sè vo site in una stanza scura, ùn pudete micca leghje i ghjurnali
      • Sempre chì l'imaghjini affissati nantu à u screnu hè spressu in modu RGB.Sempre chì l'imaghjini hè vistu nantu à a materia stampata, hè rapprisintata da u modu CMYK.Per esempiu, periodici, riviste, ghjurnali, posters, etc. sò stampati è processati, cusì hè u mudellu CMYK.
      • Simile à RGB, CMY hè l'iniziali di trè nomi di tinta: Cyan, magenta è Yellow.K piglia l'ultima lettera di neru.U mutivu perchè ùn piglia micca a lettera iniziale hè di evità a cunfusione cù u blu.In teoria, solu trè tippi di tinta CMY sò abbastanza.Quandu sò aghjuntu, anu da esse neri.In ogni casu, perchè u prucessu di fabricazione attuale ùn pò micca pruduce inchiostri d'alta purezza, u risultatu di l'aghjunzione CMY hè in realtà un rossu scuru, cusì una tinta nera speciale deve esse aghjuntu per cuncilià.
      • Quandu C, M, Y è K sò mischiati in culore, cù l'aumentu di C, m, Y è K, a luce riflessa à l'ochji umani serà menu è menu, è a luminosità di a luce serà più bassa è più bassa.U metudu di generazione di culore in tutti i modi CMYK hè ancu chjamatu sottrazione di culore.

      Modu HSB

      U modu HSB hè definitu basatu annantu à l'osservazione di u culore da l'ochji umani.In questu modu, tutti i culori sò descritti da tonalità, saturazione è luminosità.

      • Hues si riferisce à u culore riflessu da o trasmessu per un ughjettu.Nantu à a rota di culore standard 0 ~ 360 gradi, a tinta hè misurata da a pusizione.In usu normale, u culore hè identificatu da u nome di u culore, cum'è rossu, aranciu, verde, etc. Hè un attributu di l'apparenza.
      • A saturazione si riferisce à l'intensità o a purità di u culore, chì indica a proporzione di cumpunenti grisgi in u tonalità.Hè spressione da 0% (puru grisu) - 100% (colore saturatu).Nant'à a rota di culore standard, a saturazione da a pusizione di centru à a pusizione di punta hè crescente.
      • A luminosità hè a luminosità relative di un culore.Hè generalmente misurata da 0% (nìuru) - 100% (biancu).Difettu: per via di a limitazione di l'equipaggiu, hè necessariu di cunvertisce in u modu RGB quandu si mostra nantu à u screnu di l'urdinatore è in u modu CMYK quandu hè stampatu.Questu limita l'usu di u modu HSB à una certa misura.In u sistema CIE XYZ, a luminosità hè espressa da u valore di Y, chì pò esse misuratu.Hè spressione da l'intensità di a luce riflessa o emessa per unità di superficie.A luminosità hè misurata in unità cum'è candele per metru quadru (cd / m2).

      Definizione CIE di ligerezza: hè u valore currispundente di a percepzione di u sistema visuale di u populu di a luminosità radiante, chì hè spressione da L *.

      Modu Lab

      U prototipu di u modu di labburatoriu hè un standard per a misurazione di u culore formulatu da l'Associazione CIE in u 1931. Hè statu redefinitu è ​​chjamatu CIELab in 1976.

      U modu RGB hè un modu d'aghjunzione di culore di schermu luminoso, è u modu CMYK hè un modu di sottrazione di stampa riflettente di culore.U modu Lab ùn si basa micca in luce o pigmentu.Hè un modu di culore determinatu da l'urganizazione CIE, chì teoricamente include tutti i culori chì ponu esse vistu da l'ochji umani.U modu Lab compensa i difetti di i modi di culore RGB è CMYK

      U culore di Lab hè rapprisintatu da un cumpunente di luminosità L è dui cumpunenti di culore a è b.A gamma di valori di L hè 0-100, u cumpunente a rapprisenta u cambiamentu spettrale da u verde à u rossu, mentre chì u cumpunente b rapprisenta u cambiamentu spettrale da u blu à u giallu, è i valori di a è b sò -120 ~ 120.

      五、CIE1976 Lab chromaticity space è formula di differenza di culore

      Lingua di cumunicazione di culore

      1) Lingua di cumunicazione quandu cambia a tonalità: lingua di cumunicazione: rossu, giallu, verde, blu, menu rossu, menu giallu è cusì

      2) Lingua di cumunicazione quandu a luminosità cambia: A luminosità usa principalmente più luminosu o più scuru per descriverà a diffarenza trà elli;

      3) Lingua di cumunicazione quandu a saturazione cambia: A saturazione hè descritta da forte o debule;

      Modulu ●Color7 Modulu di culore

      • Geometria d'osservazione

      L'angolo sfarente di l'ispezione di l'osservatore afecta ancu a diferenza di culore di u produttu.Calchì volta, per ghjunghje à un accordu cù u cliente, hè necessariu d'osservà l'ughjettu da u stessu angulu.ASTM (American Society for Testing and Materials) D1729-89 ricumanda 0 / 45 cundizioni di illuminazione è osservazione.U metudu di osservazione hè mostratu in a figura seguente:8 Angulu d'osservazione

      Illuminanti standard

      • L'Illuminanti Standard si riferisce à a fonte di luce artificiale chì simula diverse luci ambientali, in modu chì a pianta di produzzione o u laboratoriu pò ottene l'effettu di l'illuminazione basamente coherente cù a fonte di luce in questi ambienti specifichi fora di u situ.L'Illuminanti standard sò generalmente installati in a scatula di Illuminanti standard è in un strumentu di misurazione di culore.Hè principarmenti utilizatu per detectà a deviazione di u culore di l'articuli, chì deve esse cumpletu cù u standard CIE di a sucetà internaziunale di l'illuminazione.
      • L'ambiente di u muru internu di a scatula di Illuminanti standard hà un grande impattu nantu à l'Illuminanti standard.Deve esse una superficia matte grisa scura standard per assicurà chì ùn hè micca affettata da a luce riflessa di l'ambiente.

      Illuminanti standard cumuni

      Luce di u sole di u celu blu simulatu - Fonte di luce D65, temperatura di culore (CT): 6500K

      Luce simulata di u magazinu europeu -- Fonte di luce TL84, temperatura di culore (CT): 4000K

      Luce simulata di u magazinu americanu -- Fonte di luce CWF, temperatura di culore (CT): 4100K

      Simulate l'illuminazione di culore caldu di a famiglia o di l'hotel - Fonte di luce F, temperatura di culore (CT): 2700k

      ●Formula di calculu di aberrazione cromatica

      • + L luminosu - L scuru
      • + un rossu - un verde
      • + b giallu - b turchinu
      • △E( aberrazione cromatica totale )=√ (△a)2+(△b) 2+(△L) 2
      • △a(aberrazione cromatica)=a2-a1
      • △b(aberrazione cromatica)=b2-b1
      • L (aberrazione di luminosità) = L2-L1

      ●Applicazione di formula aberration cromatica10 Càlculu di differenza di culore

      • Dui indici impurtanti:

      1. L'uniformità hè assai impurtante.

      2. U range of set number deve esse capaci di cunfirmà l'accettabilità di a diferenza visuale.

      • Gamma di tolleranza di △ E in standard industriale

      0 - 0,25: assai chjucu o nimu;Abbinamentu ideale

      0,25 - 0,5: minutu;Partita accettabile

      0,5 - 1,0: picculu à mediu;Accettabile in certi applicazioni

      1.0 - 2.0: mediu;Accettabile in applicazioni specifiche

      2.0 - 4.0: evidenti;Accettabile in applicazioni specifiche

      4.0- more: assai grande;Inaccettabile in a maiò parte di l'applicazioni

      (Alcune foto venenu da Internet. Se ci hè infrazione, cuntattate è sguassate immediatamente)

       

       

       

       

       


Tempu di post: May-05-2023
Chat in ligna WhatsApp!